Tuesday, April 20, 2010

Perlukah Berkerja???

salam...
lama berbenor rsa tak menulis blog...
sekarang nie aku dah di penghujung kehidupan sebagai pelajar..
serius..nk smpi ke tahap nie..azabnya..
huhuuh lebih2 lagi time menyiapkan fyp tue..
berapa rim kertas aku abis kan utk pembetulan jerk..
smapai bf aku perli..kalu tak cukup rim tayar dia boleh bg...
huhuhu..aku telah melakukan pembaziran yg banyk terhadap kertas2..
byk pokok tumbang disebabkan sehelai kertas...
tapi bukan untuk di simpan..tetapi untuk di buang dan di conteng..
tue lah suhu bumi nie tak menentu..panas yg melampau..
bumi dah uzur...hmmmmmmmm

di kala ini..fyp aku dah selamat hantar untuk di jilid..
tapi isi dalam dia..tungang langang..
seidh ble sv jauh nie..
sume aku buat atas usaha sendri..
huhuhuhu
bi pun tungang langang..smpaikan second sv aku pening kepala tgk aku nye fyp..
tpi ape kan daya..nasib ada kekawan yang membantu untuk membetulkan ayat aku yg tungang langang..
diorg baca aku nye ayat guling2 gelak..
nk buat cm ner..aku sengal nk mampus dalam penulisan..
sebb tue bi aku spm dpt 7..
tue pun sebb pemeriksa kertas aku kesian kat aku kot..
ikut aku gagal terus..
hahahahahah
terima kasih kepada pemeriksa kertas bi aku..
mesti dia pening gak baca karangan aku..
macam second sv aku baca...
hehehhehe

tpi tak per lah..tue jerk kemampuan aku untuk buat fyp tue..
aku tak mengahrapkan dpt a...tpi cukup lah kalu dapat b..
diharap sv aku boleh bg aku markah kesian..
huhuuh..
minta maaf prof.tue jer yg sya mampu buat..
huhuhuhu..
ikut suke prof nk bg berapa..tpi jagan lah gagalkan saya..
huhuhuhu

saya dah tak larat nk belajar...saya mahu keje...huhuuhu
korang nk tau tak aper keje yg aku teringin sgt sekarang nie..
aku nk keje kedai fast food..
aku pun tak tau naper...
tpi mmg aku nk sgt keje tue..
ramai ckp keje tue penat..
tpi aku minat sgt..
huhuhuhuhu

tadi aku g jj konon2 nk cari keje..
tpi kebanyakan sume promoter..
si bf aku nie lak..sume kedai dia suh aku cube..
aku mmg tak nk keje promoter..
so aku suh dia tanya...
alih2 dia marah aku..
dia boleh ckp saper nk keje nie???
aku dh ckp dh ngan dia dulu..
aku nk keje fast food..
bukan promoter..
dia yg sibuk suh aku cube sume..
huhuhuhuh

kesudahannya..aku angin satu badan...
last aku g lah kfc..
sebb aku nampak ada iklan jawatan kosong..
so jumpe lah manager tue...
manager tue suh isi borang..
pastu dia suh dtg interview soknya kul 10...
aku mmg axcited gle baban..
tetapi sampai je kat umah..si bf plak cakap..
ada tawaran keje kosong kat wisma kfc..
sebagai kerani..
soknya juga interview kul 3..
dah buat aku celaru...

aku mmg angin stu bdan ngan bf aku tu..
hhuuhuhu..
mmg lah niat dia baik..
tpi buat aku serabut..yg mana aku nk pilih..
huhuhuuhu

smpai aku pk..kalu tak kerja seumur hidup boleh tak..
aku nk belajr jerk..
huhuuhhu..
kerana kerja aku serabut n aku nk mengamuk..
aku pun dpt interview kat hsbc gak..
tpi aku tak minat..sebb fully english..
aku bukan tak nk..
tpi aku tak sedia + tak fasih berbhasa english..tpi aku condifent lebih...hahahahha
tpi aku mmkr kan byk kali...perlu ker tak aku menolak benda tue...
so aku dh pk semasak2..mcm masak nugget hangus tadi..
aku terpaksa ngan rela hati..tolak hsbc..aku tak sedia..
bukan tak pandai langsung bi..tpi tak lancar jerk..
aku pun tak minat keje bertemu org nie..
serius..
oleh yang demikian..
aku harap sok nye ok sumenya..hhuhuuhu
(gud luck untuk esah...semoga dapt pekerjaan yng ko minat)..
ok lah dh lewat nie..aku solat dulu...dah lewat nie..
nti aku kena amalan aku kena hitung lambt sebb lengah2kan solat...
daaaaaaaaaaaaa

1 comment:

  1. amacam interviu cik esah?
    jgn serabut sgt kepala otak tu nk fikir...
    rlx2 k

    ReplyDelete